Social media marketing
Zelf ben ik niet weg van de sociale media. Al die onnodige status-updates en verzoeken om deel te nemen aan spelletjes. Het houdt niet op. En: waarom zouden mijn vrienden en familieleden mijn bedrijf willen volgen op Facebook?
- niemand volgt een bedrijf zonder dat het bedrijf een meerwaarde heeft of een leuke prijs
- niemand houdt ervan om elke dag aanbiedingen te krijgen van het zelfde bedrijf
- niemand houdt van die automatische Facebook- en Twitter-berichten
Wanneer volgen ze je dus wel? Als je iets te zeggen hebt waar ze wat aan hebben, dan volgen ze je. Elk product of dienst die u levert heeft meerdere doelgroepen. Elke doelgroep heeft meerdere vragen die men beantwoord wil hebben. Praat dan ook niet over uw producten, maar denk vanuit ‘kruisbestuiving’:
producten x doelgroepen x soorten invalshoeken = een heleboel nuttige publicaties!
En: mensen delen graag nuttige informatie. Op die manier kunnen sociale media wel degelijk substantieel iets toevoegen. Is mijn doelgroep hier wel? Tuurlijk wel! Particulieren werken ook bij bedrijven. Social media voor bedrijven moet je niet zien om iedereen te spammen, maar om juist precies de juiste doelgroep te bereiken. Je kan bijvoorbeeld op facebook adverteren per geslacht, leeftijd en opleidingsniveau. Het gaat er niet op dat u elke dag een aanbieding moet hebben of iets dergelijks Ook gratis advisering in vindbaarheid?