Online adverteren in Google, Facebook en Linked-in
Ik zelf heb altijd online adverteren als een optie beschouwd en zeker geen must. Nu omdat er meer concurrentie in Google is, is het moeilijker om in de top 10 van Google te komen. Het kan wel, maar kost gewoon veel tijd bij bepaalde zoekwoorden. Daarom is online adverteren een goed middel nu om in te zetten, juist als je begint met een nieuwe website, omdat het gewoon erg lang kan duren voordat via zoekmachine optimalisatie bezoek binnen komt.
Rendement van online adverteren?
Mits advertenties goed worden bijgehouden op conversie is het rendabel. Anders is het letterlijk weggegooid geld. Daarom raad ik het ook af om online adverteren in Google (of ergens anders) zelf bij te houden als ondernemer. Natuurlijk kan ja alles leren, maar met de hand werken in de tools van bijvoorbeeld Google weegt niks op tegen de eigengemaakte tools van online adverteer specialisten.
Wanneer is online adverteren rendabel?
Het bijhouden van de advertenties kost tijd. Afhankelijk of je wil adverteren in Google, Facebook of Linked-in gelden andere prijzen. Online adverteren in Google is vaak duurder dan in Facebook, maar zo heeft Google in verhouding tot Facebook ook zo weer zijn voor en nadelen. Succes wordt alleen behaalt als je niet bij een bepaald break even point. Zo is het vanaf € 500,- per maand pas rendabel om te adverteren omdat het bijhouden van de advertenties geld kost. Als je meer investeert dan loopt het bijhouden van de advertenties niet perse evenredig op. Het kost nog steeds even veel tijd, alleen worden de dag budgetten van besteding hoger. Dus als je te weinig budget hiervoor aanstelt zal je te weinig resultaat zien aangezien het bijhouden van de online advertenties al een paar honderd euro kost.