Beter vindbaar in Google

Iedereen wil beter vindbaar in Google zijn. Nu heb ik het over de “niet betaalde” zoekresultaten. Er zijn helaas maar 10 resultaten in Google mogelijk, dus met z’n allen kun je hier niet staan. Dit is de reden waarom Google zich voordurend aanpast, om te regelen dat iedereen vindbaar kan zijn op zijn eigen manier. Zo zorgt Google ervoor dat er:

  • suggesties worden gedaan wanneer men zoekt naar andere zoekwoorden
  • resultaten worden weergeven op basis van uw huidige locatie
  • extra informatie wordt gegeven zoals landkaartjes en afbeeldingen

Uw bedrijf bestaat niet enkel uit één zoekwoord. Uw producten ook niet.

Beter vindbaar in Google worden is een kwestie van publiceren van pakkende teksten en deze delen met de rest van de wereld. U dient dus niet te kijken naar het product waar u op gevonden wilt worden, maar eerder naar de oorzaken.

Als u een “zalfje” wilt kopen om op uw “wond” te smeren, dan zoekt u niet naar “Avogel zinkzalf met Vitamine E” maar eerder naar “biologisch zalfje voor op wond”. Toch wil iedereen vindbaar zijn onder de productnaam. Dat is ook logisch, zodra men gehoord of gelezen heeft over het “zalfje” gaat men er ook naar ‘googelen’.

Om nu terug te komen op hoe wordt ik beter vindbaar in Google…

Dat wordt u door in eerste instantie vindbaar te worden onder alle problemen die uw producten en diensten oplossen. Vooral handig voor bedrijven die producten hebben die moeilijk te beschrijven zijn.

Vraag vandaag nog een gratis advies aan!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *